Presse og medier

Bornholmerne flotter sig i køkkenet
Besøg Invita butikken i Aakirkeby på Borkholm

Bornholmerne flotter sig i køkkenet

Invita åbnede dørene til en ny køkkenbutik på Torvet i Åkirkeby i maj, og bornholmerne har taget imod med åbne arme. De første køkkener er solgt, og bornholmerne sparer ikke i køkkenet – de vil gerne have dyrt tilbehør og nye farver.

”Bornholmerne har virkelig taget Invita til sig fra første dag, da vi åbnede i maj. Mange skal lige ind og se øens nye køkkenbutik, og de nøjes ikke med at kigge. Vi har allerede solgt en håndfuld nye køkkener og har en del tilbud ude hos kunderne,” siger Ricky Madsen, som står i spidsen for den nye butik i Åkirkeby.

Han er begejstret for placeringen i Åkirkeby, fordi der er et godt og levende forretningsliv. Kunderne er positive og vil gerne inspireres, når de træder ind ad døren. Derfor er bl.a. lavet en materiale-bar med et stort udvalg af skabslåger, bordplader og greb.

20 års erfaring

To nye medarbejdere er i butikken hver dag. De har tilsammen mere end 20 års erfaring fra køkkenbranchen. Det er butikschef Benny Hansen og Morten Riis, der er indretningskonsulent. Oveni kommer 5 køkkenmontører, som er certificerede til at sætte Invitas køkkener op. De har travlt med at installere køkkener, der skal være på plads inden sommerferien.

Bornholmerne er til det sidste nye

Invita butikken er indrettet med de nyeste køkkener, som lige er kommet på markedet, og Bornholmerne er ikke bange for at skippe de hvide køkkener og prøve noget nyt.

”Det er køkkenserier i mørkt træ, som trækker og et helt nyt grønt køkken – Go Green. Farverne er tilbage i køkkenet efter mange år, hvor alle køkkener skulle være hvide. Vi oplever også, at Bornholmerne flotter sig i køkkenet. Der bliver f.eks. gerne valgt en dyr bordplade frem for den noget billigere laminatbordplade. Den bornholmske granit kan også komme på bordet,” siger Ricky Madsen.

Det lokale tæller

Ricky Madsen har solgt køkkener på Bornholm i en årrække, og han oplever, at bornholmerne igen ser positivt på fremtiden og er meget loyale over for de lokale forretninger. Invita passer godt ind på øen, fordi bornholmere gerne vil have et stort sortiment og et utal af kombinationsmuligheder, så de kan få et helt personligt køkken.

Som noget nyt på Bornholm udstiller Invita også mange kvinders drømt: En walk in garderobe.

Alt i ét

Det må gerne være nemt at få nyt køkken, bad eller garderobe. Derfor tilbyder Invita en totalentreprise, så kunderne hverken skal tænke på gulvlægger, maler, elektriker, murer eller andre håndværkere. Derfor hører en Garantudstilling også naturligt til i butikken.

”Vi oplever, at det giver mange en tryghed, at vi kan klare alle faser i forbindelse med at få et nyt køkken,” siger Ricky Madsen.