Presse og medier

Invita Virtual Reality

Virtual reality indtager detailhandlen

Detailbranchen kommer for alvor til at tage virtual reality til sig som et element i købsoplevelsen og beslutningsprocessen de kommende år. Køkkenbutik bliver pioner med Danmarks første VR-løsning.

Virtual reality (VR) er på vej til at indtage detailhandlen i Danmark med de muligheder, den giver for at forbedre kunde- og købsoplevelserne. Især butikker, der sælger store, langvarige forbrugsgoder, kan nyde godt af udviklingen. Nu åbner køkkenleverandøren Invita i som de første op for muligheden.

– Vores kunder får mulighed for ved hjælp af VR-briller at se deres nye køkken i en meget virkelighedstro version, hvor de samtidig kan få en god rumfornemmelse af køkkenet. Det kan gøre købsbeslutningen nemmere og til en bedre oplevelse, fordi beslutningsgrundlaget er langt bedre end tidligere, siger Helle Fyllgraf, der er marketingdirektør hos Invita Køkkener.

– Vi har hidtil i køkkenbranchen haft en udfordring med at vise et færdigt resultat til vores kunder, men det kommer vi meget tæt på med den nye løsning. Det er jo en stor beslutning at købe nyt køkken. For mange danskere er det måske første og eneste gang, de kommer til det, fortsætter han.

Kundeoplevelse skal styrkes

Ifølge Helle Fyllgraf er der endnu få detailforretninger, der har kastet sig ud i VR-mulighederne, men det er et spørgsmål om få år, før vi alle kommer til at bruge teknologien på daglig basis derhjemme, når vi skal inspireres til for eksempel at vælge det rette køkken.

Hos Invita er der store forhåbninger til de nye VR-muligheder, og sammen med andre initiativer på den digitale front og i butikken skal det være med til at skabe den ideelle kundeoplevelse.

– Formålet med de nye tiltag er at styrke kundevejledningen og præsentationen af vores godt tænkte løsninger for vores kunder, så det bliver nemmere at tage den rigtige beslutning, siger Helle Fyllgraf.